Кінезіологічні вправи дають
можливість задіяти ті ділянки мозку, які раніше не брали участі в навчанні.
Людина може мислити, сидячи нерухомо. Однак для закріплення думки слід
рухатися.
У ході занять у дитини розвиваються міжпівкульні
зв'язки, поліпшується пам'ять і концентрація уваги. Спостерігається значний
прогрес у здібностях до навчання та вміння керувати своїми емоціями.
Вправи проводити щодня 6-8 тижнів 5-20 хв. у день.
За
що відповідають права та ліва півкулі? Одним з найбільш результативних методів
кінезіології є розвиток міжпівкульної взаємодії. Кінезіологічні вправи
дозволяють створити нові нейронні зв'язки і поліпшити роботу головного мозку,
що відповідає за розвиток психічних процесів, в тому числі мови і інтелекту.
Розвиток інтелекту прямо залежить від сформованості півкуль головного мозку, їх
взаємодії. Враховуючи цей чинник, дуже важливо застосовувати на практиці увесь
комплекс вправ, завдань в ігровій формі, що зробить доступною «гімнастику мозку»
для дітей. Цікаво відзначити, що людина може мислити, сидячи нерухомо. Однак
для закріплення думки необхідний рух. І.П. Павлов вважав, що будь-яка думка
закінчується рухом. Саме тому багатьом людям легше мислити при повторюваних
фізичних діях, наприклад ходьбі, погойдуванні ногою, постукуванні олівцем по
столу та ін. На руховій активності побудовані всі нейропсихологічні корекційно
- розвивальні програми. Нерухома дитина нездатна до навчання і її не можна
лаяти за зайву рухову активність.
Розвиток інтелекту прямо залежить від сформованості
півкуль головного мозку, їх взаємодії.
Основна мета кінезіології: Розвиток міжпівкульної
взаємодії, що сприяє активізації розумової діяльності.
Завдання кінезіології : Розвиток межппівкульної
спеціалізації. Синхронізація роботи півкуль. Розвиток загальної та дрібної
моторики. Розвиток пам'яті, уваги, уяви, мислення. Розвиток мови. Формування
довільності поведінки . Зняття емоційної напруженості. Створення позитивного
емоційного настрою. Профілактика дислексії і дисграфії.
Шановні батьки!
1. Пам'ятайте: «Мозок, добре влаштований, вартий більшого, ніж мозок,
добре наповнений» (М. Монтень).
2. Нерухома дитина не навчається. Будь-яка нова інформація повинна
закріплюватися рухом.
3. Лінощі дитини — сигнал негараздів педагогічної діяльності дорослого,
неправильно обраної методики роботи з
дитиною.
Кінезіологія — це наука про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я через певні рухові вправи. Це своєрідна «гімнастика мозку». З її допомогою процес навчання і виконання будь-якого виду діяльності стає ефективнішим. Завдяки «гімнастиці мозку» організм координує роботу правої та лівої півкуль, розвиває взаємодію тіла й інтелекту. Півкулі мозку людини відповідають за певні функції: Права півкуля головного мозку — гуманітарна, образна, творча — відповідає за тіло, координацію рухів, просторове і кінестетичне сприйняття. Ліва півкуля головного мозку — математична, знакова, мовленнєва, логічна, аналітична — відповідає за сприйняття слухової інформації, постановку мети і побудову програм. Для того щоб творчо осмислити будь-яку проблему, необхідні обидві півкулі та взаємодія й синхронізація між ними. Кожна з них є не дзеркальним відображенням іншої, а необхідним доповненням.
Кінезіологічні вправи вдосконалюють механізми адаптації дитячого організму до зовнішнього середовища, знижують захворюваність і роблять життя дитини безпечнішим завдяки таким якостям, як спритність, сила, гнучкість; готують дитину до школи, поступово привчають її витримувати навантаження, проявляти волю; здатні допомогти дитині впоратися зі стресовими ситуаціями і постояти за себе в непростому житті.
Мета малювання двома руками одночасно — це налаштувати півкулі головного мозку на гармонійну, узгоджену співпрацю. Цього можливо досягти, якщо давати обом півкулям одне спільне завдання. Такою роботою для них буде одночасне створення малюнка та написання елементів букв обома руками. Кого зацікавить дана тема звертайтесь. Підберу та надам цикил занять відповідно віку вашої дитини.
Як малювати одночасно
двома руками?
Ваше завдання - малювати двома руками
одночасно, при цьому залишаючи на папері як можна більш симетричні малюнки.
Для цього в руки беремо фломастери або
олівці, притискаємо їх один до одного і поміщаємо в центр аркуша паперу.
Починаємо малювати відразу двома цими фломастерами, створюючи дзеркальний
малюнок. Наприклад, якщо права рука малює у напрямку вправо і вниз, то ліва
повинна малювати вліво і вниз. Коли одна рука починає рухатися до центру - те ж
саме повинна відразу ж робити і інша.
Щоб діткам було зручніше малювати,
закріпіть їх аркуш паперу на столі скотчем
Хочете навчитися малювати двома руками
одночасно? Це дуже захоплююче і корисно для гармонізації роботи обох півкуль
головного мозку. Крім того, поліпшується загальний психофізичний стан,
активізується права півкуля, ліва (у лівшів, зрозуміло, права) рука стає більш
«робочої» і симетрування роботи мозку позитивно позначається на функціонуванні
всіх органів і систем, так як симетрія - властивість живого.
Мозок - “найдорожчий орган” людського
тіла. Його функції включають обробку сенсорної інформації, що надходить від
органів чуття, планування, прийняття рішень, координацію, управління рухами,
позитивні і негативні емоції, увагу, пам'ять. Кожна півкуля мозку відповідає за
певне завдання.
Що отримує
дитина малюючи двома руками?
1. Поліпшується загальний психофізичний
стан.
2. Активізується
права півкуля - помітно не тільки по хорошій роботі лівої руки, але і по тому,
що не діти не дорослі не відстежують часові рамки вправи і не відчувають,
скільки часу пройшло з початку роботи над завданням.
3. Швидко і істотно підвищується
тонко-чуттєве сприйняття. 4. Ліва (у лівшів - права) рука стає більш “робочою”
, ніж до виконання вправ.
5. Симетрування роботи мозку позитивно
позначається на функціонуванні всіх органів і систем, так як симетрія -
властивість живого. Отже, чим більше симетрії, тим менше втрат життєвої
енергії. Коли ліва півкуля набагато активніше правої, кровообіг в лівій
половині мозку теж активніше, ніж у правій. А оскільки від роботи мозку
залежить весь організм, то такий нерівномірний кровообіг позначиться на
функціонуванні і дихальної, і травної, і інших систем. Це означає, що робота з
зошитом, активізуючи узгоджену діяльність обох півкуль мозку, може дати
загальний оздоровчий ефект.
У своїй корекційно-розвивальній роботі з дітьми я використовую такі кінезіологічні вправи:
«Ліхтарики-зірочки»
Руки витягнуті перед собою. Одна долоню стиснута в кулак, друга — пальці розчепірені. Ритмічна зміна позицій («зірочки запалилися і згасли»).
Руки витягнуті перед собою. Одна долоню стиснута в кулак, друга — пальці розчепірені. Ритмічна зміна позицій («зірочки запалилися і згасли»).
«Кільця»
По черзі якомога швидше дитина перебирає пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. ін. Вправу виконують у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку.
По черзі якомога швидше дитина перебирає пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. ін. Вправу виконують у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку.
«Кулак-ребро-долоня»
Послідовна зміна позицій на площині столу: долоня, стисла в кулак, долоня ребром на площині столу, розпрямлені долоні на площині столу.
Послідовна зміна позицій на площині столу: долоня, стисла в кулак, долоня ребром на площині столу, розпрямлені долоні на площині столу.
«Вухо-ніс»
Лівою рукою беруться за кінчик носа, а правою рукою — за протилежне вухо. Одночасно відпускають вухо і ніс, плескають у долоні, змінюють положення рук «з точністю до навпаки».
Лівою рукою беруться за кінчик носа, а правою рукою — за протилежне вухо. Одночасно відпускають вухо і ніс, плескають у долоні, змінюють положення рук «з точністю до навпаки».
Вправи кінезіології універсальні. Вони допомагають дорослим і дітям. Вони дуже
прості у виконанні та не вимагають спеціальної фізичної підготовки. Регулярне
виконання цих вправ позбавляє втоми, підвищує концентрацію уваги, сприяє
підвищенню фізичної та розумової активності.
З першого дня їхнього проведення діти зацікавлені в участі, з ентузіазмом виконують усі завдання, тому що вони побудовані в логічній послідовності, з поступовим ускладненням завдань і цікаві тим, що їх виконують навіть космонавти під час підготовки до польотів у Космос. Деякі ігри проводять у формі змагань.
Кінезіологія — дуже цікавий і ефективний метод
роботи, зокрема прості та корисні ігри, що ми можемо використовувати кожен
день.